|
Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování
Horáčková, Květa ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Šťastný, Vít (oponent)
Diplomová práce "Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování na vybrané střední odborné škole" se zaměřuje na zkvalitnění úspěšnosti žáků na Střední hotelové školy v Teplicích, a to prostřednictvím dobrovolného doučování. Cílem práce je popsat, jaké metody a formy výuky existují, dále popsat úspěšnost dvou skupin žáků u Praktické maturitní zkoušky (jedna skupina využila nabídku dobrovolného doučování, druhá ji nevyužila) a ověřit, jaký přínos doučování spatřují sami žáci. K naplnění tohoto cíle se v teoretické části věnuji zejména otázkám obecné didaktiky, konkrétně didaktickým zásadám, organizačním formám výuky, výukovým metodám a didaktickým prostředkům. Dále pak informálnímu, formálnímu a neformálnímu vzdělávání, zejména doučování. Empirická část bude vzhledem k cíli naplánována jako design akčního výzkumu. Nejprve je popsáno samotné doučování, charakter Praktické maturitní zkoušky na vybrané střední hotelové škole a dále jsou charakterizovány dvě skupiny žáků - jedna z nich doučování využila, druhá nikoliv. Výsledky práce porovnávají bodový zisk žáků u Praktické maturitní zkoušky u obou skupin žáků zapojených do výzkumu. Analýza dat ukázala, že žáci z experimentální skupiny H1, kteří se zpočátku nesetkávali s úspěchem v samostatných závěrečných pracích...
|
|
Analýza praktické části maturitních zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Nepivodová, Marie ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Cílem práce je rešerše o vývoji praktické části maturitní zkoušky, analýza praktické části maturitní zkoušky na SOŠ Jarov dvou ročníků oboru Dřevěné konstrukce a to maturitního oboru a nástavbového studia a statistické vyhodnocení získaných dat. Data jsem získala z odborných publikací, od statistického úřadu, ze školního archivu a z dotazníkového šetření. Poté jsem je analyzovala a statisticky zpracovala, výsledky práce je možné použít při úpravě konceptu praktické části maturitní zkoušky na SOŠ Jarov, případně při úpravě ŠVP daného oboru.
|